Bezglutenowy chlebek z błonnikiem z siemienia lnianego - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19196
post-template-default,single,single-post,postid-19196,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Bezglutenowy chlebek z błonnikiem z siemienia lnianego

Bezglutenowy chlebek z błonnikiem z siemienia lnianego

Co jest najtrudniejsze w diecie bezglutenowej? Brak chleba, który pod naciskiem noża nie rozkruszyłby się na kawałki i z którego można zrobić kanapki do pracy. Po wielu próbach udało nam się odnaleźć przepis na smaczny, wyrośnięty i sprężysty chleb. Każdy na diecie bezglutenowej powinien spróbować tego przepisu. Napiszcie jakie są wasze wrażenia.

Składniki: 50 g jasnego siemienia lnianego, 475 g ciepłej wody, paczka suchych drożdży, 100 g jogurtu naturalnego, 450 g skrobi kukurydzianej (nie mąki kukurydzianej), 2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka cukru, 50 g łusek babki płesznik (lub łupin babki jajowatej), 25 g oliwy z oliwek

Sposób przygotowania: Siemię lniane należy podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15 min (ziarenka zarumienią się i mogą zacząć pękać). Następnie wodę łączymy z jogurtem oraz siemieniem i dokładnie mieszamy. W osobnej misce wsypujemy skrobię, drożdże, sól oraz babkę płesznik. Mokre składniki wlewamy do suchych.  Całość mieszamy w misce, a kiedy ciasto zgęstnieje przenosimy na blat i zagniatamy. Po dokładnym zagnieceniu dodajemy oliwę z oliwek i zagniatamy kolejne kilka minut. Ciasto przekładamy do miski i odkładamy w ciepłe miejsce na ok. 30 minut. Następnie wyrośnięte ciasto zagniatamy i wkładamy do blaszki (mała keksówka ok. 2-litrowa). Odkładamy na kolejne 30 minut. Kiedy ciasto wyrośnie pieczemy przez 40 min w 230 stopniach (góra-dół). Smacznego!

piekła dla Was Dominika Maciejewska