Twoje krążenie nie jest dobre? Nie komplikuj, sięgnij po te proste sposoby - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
18877
post-template-default,single,single-post,postid-18877,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Twoje krążenie nie jest dobre? Nie komplikuj, sięgnij po te proste sposoby

Twoje krążenie nie jest dobre? Nie komplikuj, sięgnij po te proste sposoby

10 prostych przykazań do zapamiętania:

1. Jedz regularnie posiłki dostosowane do trybu pracy i życia. W każdym powinny być produkty skrobiowe (ziemniaki, ziarna). Ale uwaga – cześć osób powinna stosować produkty bezglutenowe (osoby z nieceliakalną wrażliwością na gluten, celiakią).

2. Utrzymuj optymalną masę ciała. Jak wyliczyć optymalną masę? Zastosuj najprostszy wzór BROKA:

Idealna masa ciała (IMC) mężczyźni

IMC (kg) = wzrost (cm) – 100 x 0.9

Idealna masa ciała (IMC) kobiety

IMC (kg)= wzrost (cm) – 100 x 0. 85

Jak utrzymać masę ciała? Poprzez utrzymanie odpowiedniej ilości ruchu i  zbilansowanego żywienia. Zrób w to w sposób najprostszy: kup krokomierz i zwiększaj ilość ruchu np. o 1000 kroków w ciągu tygodnia. Po paru tygodniach bez wysiłku będziesz robił 14 tys. kroków, a wtedy ryzyko zawału przestanie być realnym zagrożeniem.

3. Jedz nie mniej niż 5 porcji warzyw i owoców dziennie . W praktyce to mogą być 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców. Wybieraj warzywa i owoce dojrzałe, o intensywnym zabarwieniu, ciemnozielone, czerwone, niebieskie i żółte. 2 razy dziennie w twoim jadłospisie powinny znaleźć się warzywa o ciemnozielonych liściach lub kwiatach: brokuły, jarmuż, szpinak, kapusta, sałata. Uwaga – trzeba je starannie my, a najlepiej kupować te z upraw, gdzie nie stosuje się intensywnego oprysku.

4, Jedz mniejsze ilości produktów bardzo bogatych w tłuszcze nasycone i jednocześnie wysoko przetworzonych (tłuste gatunki mięs, żółte sery, sery topione). Używaj mniej tłustych zamienników, np. jogurt zamiast śmietany. Nie smaż, odkryj radość w pieczeniu i gotowaniu.

Jeśli chcesz wiedzieć czy tłuszcze „blokują” odchudzanie, sięgnij po nasz test APOE Lipids. Ta odpowiedz jest jednoznaczna. Więcej informacji  https://dietetica.com.pl/page/apoe-lipids.html

5. Produkty słodkie powinny zostać porzucone bez żalu. Cóż mogą Ci dać, oprócz złudnego szczęścia i nadmiaru kalorii? Zamiast słodyczy sięgnij po słodkie owoce, galaretki i sorbety robione na bazie tych owoców.

6. Zredukuj spożycie soli (do łyżeczki dodawanej dodatkowo do przygotowywanych produktów na dzień). Wszystkie gotowe produkty, w tym przede wszystkim pieczywo, zawiera bardzo dużo soli. To samo jest z większością produktów, nawet tych, których smak nie jest słony!

7. Tłuste ryby 2 razy w tygodniu, jednak pamiętaj, że ryby kumulują toksyczne metale (rtęć), a te z hodowli mogą zawierać pochodne antybiotyków, dlatego nie jedz ich codziennie.

8. Lampka wina dla kobiet i 2 dla mężczyzn działa ochronnie dla serca. Jeśli lekarz zabroni stosowania alkoholu, sięgnij po sok z ciemnych winogron. Możesz też wspomagać się preparatami z resveratrolem.

9. Pamiętaj o swoich jelitach – 2 razy dziennie jedz produkty fermentowane, np. ogórki czy kapusta są wspaniałym rozwiązanie dla zdrowia. Jeśli cierpisz na nadciśnienie tętnicze, sięgnij po probiotyki – zadbają o jelita, bez wprowadzania dodatkowych porcji soli do organizmu.

10. Pamiętaj o witaminie D i selenie. Witamina D jest ważna nie tylko dla kości .W lecie stosuj kąpiele słoneczne (0,5 h). W miesiącach jesienno-zimowych, kiedy słońca jest zbyt mało, stosuj tran albo preparaty z wit. D. Selen z kolei to pierwiastek kluczowy dla wielu procesów w organizmie, w tym też dla prawidłowego funkcjonowania serca. Selen znajdziesz  w suszonych grzybach. Świetnym źródłem jest suszony borowik lub podgrzybek. Doskonałe są też orzechy brazylijskie – 1 dziennie powinien pokryć zapotrzebowanie (choć powinno się zmierzyć stężenie selenu we krwi). Świetnym rozwiązaniem jest pomiar zwartości selenu i witaminy D we krwi i dobranie dawki suplementu do rzeczywistych potrzeb. Pomiary zwartości selenu oraz witaminy D zrobisz w naszych punktach.