Szukacie pomysłu na lekkie śniadanie? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19281
post-template-default,single,single-post,postid-19281,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Szukacie pomysłu na lekkie śniadanie?

Szukacie pomysłu na lekkie śniadanie?

Znudziła Wam się owsianka? Oto jej alternatywa…owoce zapiekane pod owsianką.

Przepis:

Składniki (4 porcje):
• Płatki owsiane 100g (3/4 zmielone na mniejsze kawałki)- polecam Proveny lub inne ze znakiem przekreślonego kłosa. Zwykłe płtki NIE nadają się dla osób z celikią
• Truskawki – 300g
• Jabłko – 1 sztuka
• Jajka – 2 sztuki
• Ksylitol lub cukier brązowy – 20g (2 łyżki)
• Wiórki kokosowe – 100g
• Masło – 80g
• Migdały (płatki wg uznania)
• Soda oczyszczona – 0,5 łyżeczki

Przygotowanie:
• Masło rozpuścić i pozostawić do ostudzenia
• Jajka zmiksować na jednolitą masę z cukrem
• Dodać płatki owsiane, wiórki, sodę
• Owoce pokroić i ułożyć w żaroodpornym naczyniu wysmarowanym masłem (u mnie 4 mniejsze naczynka)
• Wyłożyć masę na owoce, posypać płatkami migdałów
• Piec w piekarniku (około 15 min – zależy od wielkości naczynek i wysokości masy, 180°C)

Wskazówki:
• Gdyby masa była za gęsta możemy dodać trochę mleka
• Owoce w zależności od sezonu możemy zamienić na inne np. śliwki

Wersja dodatkowa: podawać z jogurtem naturalnym i świeżymi truskawkami

Inspiracja pochodzi z bloga: http://www.qchenne-inspiracje.pl/…/owoce-zapiekane-pod-owsi…, jednak przepis został zmodyfikowany.

Smacznego!