Sportowiec w podróży. Posiłki w drodze - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19859
post-template-default,single,single-post,postid-19859,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Sportowiec w podróży. Posiłki w drodze

Sportowiec w podróży. Posiłki w drodze

Podróż jest sporym wyzwaniem dla sportowca. Trzeba umieć dokonać dobrych wyborów w przydrożnych barach, pamiętając przy tym  o właściwych proporcjach, składzie posiłków i  nawodnieniu.

Jak to robić w praktyce?

Na co zwracać uwagę:

  1. czy tłuszcz używany do produkcji potraw jest świeży– kieruj się zapachem jeśli czujesz charakterystyczny zapach przepalonego tłuszczu – całkowicie zrezygnuj z jedzenia w tym miejscu. Taki wielokrotnie przepalany tłuszcz zawiera toksyczne produkty, które rujnują dobrostan organizmu i mogą spowodować problemy trawienne.  Chcesz za coś takiego płacić? Z kolei utwardzany tłuszcz ma dość charakterystyczny „palmowy„ zapach – taki zapach dominuje w wielu resteuracjach  sieciowych. Tłuszcze utwardzane używanie w tych miejscach zawierają dużo izomerów trans- te są źródłem poważnych zaburzeń funkcjonowania organizmu. Jedyny plus jedzenia w sieciówkach – to pewność, że produkty są czyste bakteriologiczne.  Jeśli nie ma innego wyboru i jesteśmy w krajach gdzie jest brudno, rzeczywiście to miejsce gdzie można czysto zjeść.
  2. Co wybrać w barze ? – grillowane mięso, pieczone mięso. Wybieraj steki, pieczoną i gotowaną wołowinę.

Świeże i gotowane warzywa– uwaga na tłuszcz którym są polewane. Zawsze można poprosić o kawałeczek masła (świeżego) czy oliwy zamiast sosu.

Pytaj o skład i techniki przyrządzania. Pytaj o tłuszcze– unikać trzeba margaryn, frytur, olejów o nieznanym składzie

Zupy warzywne – wybieraj  czyste (nie zabielone).Unikaj zup- kremów, tłustych rosołów, oczywiście sportowcy na diecie BG – nie mogą zamawiać żurków.

Węglowodany: najlepiej kasze bezglutenowe: gryczana, jaglana.Problem jest z ziemniakami – raczej zastąpmy je kaszą

Jeśli wiecie że na trasie nie ma porządnego lokalu zainwestujecie w pudełka i lodówkę, w których można pudełka przewieść Takie zabezpieczenie jest najbardziej optymalnym i pożądanym rozwiązaniem.

Warto przeczytać: J A Driskell, I Wolynsky Nutritional Assessment of athletes. CRC Press 2014.