Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19856
post-template-default,single,single-post,postid-19856,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych

Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych

Czasami więcej nie znaczy lepiej. Ta zasada najlepiej sprawdza się dla ilości białka w diecie. Poniższe normy zostały zaproponowane w wyniku prowadzenia prac naukowych.

Sport/typ Rekomendowana ilość
Wytrzymałościowy 1.2-1.4 g kg -1x d-1
Siłowy 1.2-1.7 g kg -1x d-1

źródła: J Am Diet Assoc  2009, 109 (3) 509-27; Med Sci Sport Exsc, 41 (3) ,709-31, 2009.