Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych
19856
post-template-default,single,single-post,postid-19856,single-format-standard,bridge-core-3.0.1,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.5.1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-28.6,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych

Proste do zapamiętania rekomendacje dotyczące ilości białka dla sportów wytrzymałościowych i siłowych

Czasami więcej nie znaczy lepiej. Ta zasada najlepiej sprawdza się dla ilości białka w diecie. Poniższe normy zostały zaproponowane w wyniku prowadzenia prac naukowych.

Sport/typ Rekomendowana ilość
Wytrzymałościowy 1.2-1.4 g kg -1x d-1
Siłowy 1.2-1.7 g kg -1x d-1

źródła: J Am Diet Assoc  2009, 109 (3) 509-27; Med Sci Sport Exsc, 41 (3) ,709-31, 2009.