PAD THAI z krewetkami i tofu - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19084
post-template-default,single,single-post,postid-19084,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

PAD THAI z krewetkami i tofu

PAD THAI z krewetkami i tofu

Dziś na rozgrzanie przedstawiamy danie z dalekiej Tajlandii, znane już chyba na całym świecie – PAD THAI, w naszej wersji z krewetkami i tofu. Zamiast krewetek można oczywiście dodać kurczaka lub białą rybę, będzie smakowało równie dobrze! Spróbujcie.

Przepis bezglutenowy

Skladniki (4 porcje): 200 g makaronu ryżowego, 3 łyżki oliwy, 40 g orzeszków ziemnych (prażonych bez soli i tłuszczu), 1 łyżka cukru brązowego, 1 łyżka sosu rybnego, 2 łyżki pasty curry, 4 łyżki sosu sojowego, 1 łyżeczka chili w proszku, 100 g marchewki, 3 cebulki szalotki, 2 ząbki czosnku, 300 g krewetek, 200 g wędzonego tofu, 200 g kiełków fasoli, 2 jajka, pól łyżeczki płatków chili, 2 limonki, imbir marynowany o(pcjonalnie).

Sposób przygotowania:

Do malaksera wsypać orzeszki ziemne, i zmiksować. Do orzeszków dodać cukier, sosy, pastę curry, papryczkę chili i miksować aż składniki się połączą. Warzywa pokroić w drobniejsze talarki a tofu w większe paski. Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę i dodać do niej warzywa oraz pokrojony czosnek, smażyć ok. 3 minuty.  Następnie dodać pokrojone tofu i krewetki i smażyć kolejne 2-3 minuty. Na patelnie dodać roztrzepane jajko i szybko wymieszać. Następnie dodajemy makaron ryżowy (wcześniej namoczony w cieplej wodzie kilka minut) oraz przygotowany wcześniej sos. Całość smażymy kilka minut i podajemy z talarkami limonki. Smacznego!

Gotowała dla Wad dr Dominika Maciejewska