Którą kawę wybrać żeby zachowała właściwości zdrowotne? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
18255
post-template-default,single,single-post,postid-18255,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Którą kawę wybrać żeby zachowała właściwości zdrowotne?

Którą kawę wybrać żeby zachowała właściwości zdrowotne?

Od czego zależą właściwości antyoksydacyjne kawy ? Odpowiedź jest prosta – od jej przygotowania na etapie produkcji. KAWA TO JEDEN Z NAJLEPSZYCH SUPLEMENTÓW DLA SPOTOWCA. WYPITA NA 30 MIN PRZEZD   ZAWODAMI   POBUDZI LIPOLIZĘ    POZWALAJĄ   ZMOBILIOZWAĆ   KWASY TŁUSZCZOWE, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTANE PODCZAS WYSIŁKU. JEDNAK KTÓRĄ wybrać?

W badaniach porównano właściwości  antyoksydacyjne kawy i  wpływ jej picia na utlenianie (peroksydację ) lipidów u zdrowych ochotników którzy spożywali 2 typy kawy:  lekko   i średnio paloną  ale przefiltrowaną przez filtr papierowy. W randomizowanym badaniu ochotnicy wypijali około pół litra kawy dziennie przez miesiąc. Po tym czasie zmierzono w osoczu całkowity potencjał  antyoksydacyjny,  stężenie utlenionych LDL i 8-epi-prostaglandynę F2α (marker oksydacji lipidów). W erytrocytach zmierzono aktywność enzymów antyutleniaczy –  dysmutazy ponadtlenkowej (SOD), peroksydazy glutationowej (GPx) i katalazy (CAT). Badania wykazały że obie kawy miały działanie przeciwutleniające i chroniły podobnie efektywnie  przed stresem oskydacyjnym.

Więc jeśli jesteś amatorem  „lury” z ekspresu przelewowego możesz od dziś  uznać siebie za osobę bardzo „smart”. Wiesz bowiem, że ta nie ustępuje drogim gatunkom kawy sygnowanych magicznym słowem Light.

Źródło:Plant Foods Hum Nutr. 2012 Sep;67(3):277-82.