Jak przygotować pyszną, bezglutenową tartę? To nasza propozycja i odpowiedź na pytanie: dieta bezglutenowa  – co jeść? My mówimy – jedz smaczną tartę. Ze szparagami, szynką armeńską i suszonymi pomidorami. Musicie spróbować, jest obłędnie smaczna.

Ciasto: 1,5 szklanki ugotowane kaszy jaglanej, 1 łyżkę mielonego siemienia lnianego, trzy łyżki płatków owsianych, 1 jajko, pół łyżeczki papryki wędzonej oraz sól i pierz wkładamy do miski i blendujemy na gładką masę. Ciasto przekładamy do blachy i podpiekamy 10 min w temperaturze 200 stopni.

Masa: Na tartę układamy ulubione dodatki ( u nas są to suszone pomidory i szynka parmeńska) a następnie zalewamy masą jogurtową. Na masę składają się 4 jajka, 3 łyżki jogurtu i 25g sera cheddar.

Pytacie dlaczego dieta bezglutenowa akurat dla mnie? Odpowiadamy- bo tak zalecił lekarz. A my pomagamy Ci przejść ten okres ze wspaniałymi i smacznymi przepisami na podorędziu.

Całość zapiekamy 25-30 min w 200 stopniach.

Tartę przygotowała dla Was Dominika Maciejewska

Kaloryczność porcji (140 g): około 390 kcal

Produkt zawiera laktozę i białka mleka krowiego – nie jest polecany dla osób na diecie LowFODMAPs, czy diecie z ograniczeniem produktów mlecznych.

Może zawierać śladowe ilości glutenu, chyba że kupimy kaszę jaglaną i płatki owsiane z symbolem przekreślonego kłosa.