Jak suplementować glutation? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19865
post-template-default,single,single-post,postid-19865,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Jak suplementować glutation?

Jak suplementować glutation?

Sprawa wcale nie jest prosta. Sportowiec, żeby skutecznie chronić mięsnie (szczególnie w okresie intensywnego wzrostu) potrzebuje dużych dawek glutationu, osoby z zaburzeniami poznawczymi (np. autyzm) zwykle potrzebują wyrównania równowagi miedzy poziomem zredukowanego i utlenionego glutationu  a nie zwiększenia jego stężenia.

Skupmy się na sportowcu. Jak powinien suplementować glutation?

Niestety kiedy podamy go doustnie nie uzyskamy efektu,  ponieważ w przewodzie pokarmowym, glutation jest w znacznym stopniu trawiony. Czysty glutation wchłania się tylko w niewielkiej ilości.

Dlatego przyjmuje się go w formie zastrzyków. Bardzo popularny jest Tationil. Jego typowa dawka to 150 mg dziennie (zwykle dzielony na 3 części) Tationil można bez większego problemu kupić przez internet. Ogromnym minusem tej formy suplementacji  jest bolesność iniekcji.

Innym rozwiązaniem zalecanym przez niektórych czołowych fizjologów sportowych jest przyjmowanie osobno aminokwasów budujących glutation ( glutation to trójpeptyd złożony z kwasu glutaminowego, cysteiny i glicyny).Te aminokwasy świetnie się wchłaniają i jak pokazuje praktyka wpływają na zwiększenie zawartości glutationu w krążeniu. Te aminokwasy to glutamina i  cysteina.

Zaletą tej metody jest jej nieproblemowość: glutaminę bez problemu można kupić w sklepie z odżywkami dla sportowców. Z cysteiną jest nieco gorzej , ale znów korzystając z podpowiedzi S. Ambroziaka wysoko aktywną formę cyteiny kupimy w  aptece, w postaci leku o nazwie ACC. Lek jest bez recepty.