Jak pracować nad masą ciała w zależności od typu metabolicznego - proste schematy - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19905
post-template-default,single,single-post,postid-19905,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Jak pracować nad masą ciała w zależności od typu metabolicznego – proste schematy

Jak pracować nad masą ciała w zależności od typu metabolicznego – proste schematy

Ważnym elementem na drodze do osiągnięcia wyznaczonych celów jest prawidłowa orientacja potrzeb metabolizmu. Ułatwia to określenie co powinieneś jeść przed w trakcie i po treningu.

Do orientacyjnego  określenia wielkości porcji użyjemy dłoni

Przyjrzyjmy się jaki powinien być plan żywienia ektomorfika

Ektomorfik to osoba szczupła, przybieranie na wadze przychodzi jej ze sporą trudnością. Charakteryzuje się dobrą tolerancją węglowodanów. Regularne ćwiczenia pozwalają utrzymać masę mięśni.

Co ma jeść ektomorfik przed treningiem (na 1-2 godzin przed treningiem)

mężczyzna:                                                                               kobieta

mięso 2 kawałki o wielkości  talii kart                             mięso  1 kawałek  o wielkości  talii kart

warzywa 2 porcje warzyw wielkości pięści                     warzywa 1 porcja warzyw wielkości pięści

węglowodany 3 duże garści produktów                         węglowodany  2 duże garści produktów

tłuszcze (także orzechy) objętość 1 kciuka                   tłuszcze (także orzechy) objętość 1/2 kciuka

 

 Co ma jeść ektomorfik podczas treningu

należy zastosować odpowiednią ilość (porcję) węglowodanów (W- najlepiej izotonik) w połączeniu z białkiem (B)

Porcja białka to 15 g (1/2 miarki izolatu)

Porcja węglowodanów to 30-45 g (2 kubki napoju izotonicznego)

BCAA  porcja to 10-15 g

Ilość zależy od tego jaki jest twój cel

utrzymanie masy ciała: 1 porcja B+W

wsparcie treningu wytrzymałościowego: 1 porcja B+W

redukcja masy tłuszczu: BCAA lub woda

przemodelowanie sylwetki: BCAA lub woda

utrzymanie masy ciała: BCAA lub woda

 

Co ma jeść ektomorfik po treningu (na 1-2 godzin po treningu)

mężczyzna:                                                                               kobieta

 

mięso 2 kawałki o wielkości  talii kart                             mięso  1 kawałek  o wielkości  talii kart

warzywa 2 porcje warzyw wielkości pięści                     warzywa 1 porcja warzyw wielkości pięści

węglowodany 3 duże garści produktów                        węglowodany 2 duże garści produktów

tłuszcze (także orzechy) objętość 1 kciuka                   tłuszcze (także orzechy) objętość 1 /2 kciuka

źródło Precision Nutrition