Hummus oliwkowy - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19537
post-template-default,single,single-post,postid-19537,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Hummus oliwkowy

Hummus oliwkowy

Dlaczego warto jest cieciorkę? Badania naukowe wykazały, że spożywanie ciecierzycy pomaga obniżyć ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej i wyrównuje poziom cholesterolu.

Działanie prewencyjne związane z układem sercowo-naczyniowym wynika m.in. z faktu, że cieciorka to doskonałe źródło błonnika (ok. 8 g/100 g) i potasu. Dziś przedstawiamy pastę z ciecierzycy z nutą śródziemnomorską. Dodatek suszonych pomidorów, oliwek, bazylii oraz oliwy z oliwek nadaje paście wyrazisty smak i aromat. Spróbujcie!

Składniki:

– 300 g gotowanej ciecierzycy;

– garść świeżych listków bazylii;

– 5 kawałków suszonych pomidorów;

– 200 g oliwek;

– 2 łyżki oliwy z oliwek;

– świeżo mielony pieprz czarny (do smaku);

– łyżeczka słodkiej papryki;

– łyżeczka ostrej papryki.

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki wkładamy do jednej miski i blendujemy na jednolitą masę. Pasta może stać w lodówce nawet do 7 dni. Smacznego!