Faszerowany bakłażan w wersji wege i mięsnej. Różnica 80 kcal na starcie a smak obu niebiański. Ktoś się skusi? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19328
post-template-default,single,single-post,postid-19328,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Faszerowany bakłażan w wersji wege i mięsnej. Różnica 80 kcal na starcie a smak obu niebiański. Ktoś się skusi?

Faszerowany bakłażan w wersji wege i mięsnej. Różnica 80 kcal na starcie a smak obu niebiański. Ktoś się skusi?

Dzisiaj przedstawiamy przepis na faszerowanego bakłażana. Podawany na dwa sposoby, dla niego z mieloną piersią indyka (240 kcal) i dla niej w wersji wegetariańskiej (160 kcal). Wartość kaloryczna odpowiada wielkości porcji podanej na zdjęciu, spróbujcie!

Składniki (2 osoby): 1 bakłażan, 1 papryka, 5 pieczarek, 4 pomidory, pół pęczka pietruszki, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 200 g piersi z indyka (opcjonalnie), 1 łyżeczka suszonego oregano, 1 łyżeczka słodkiej papryki, 1 łyżka koncentratu pomidorowego

Sposób przygotowania: Bakłażana myjemy i przekrajamy na pół. Następnie nakłuwamy widelcem z każdej strony i smarujemy oliwą oraz lekko solimy. Odstawiamy na 15 minut. W tym czasie mielimy pierś z indyka i przyprawiamy ją solą, pieprzem i słodką papryką. Następnie blendujemy pomidory aby otrzymać sos. Wlewamy sos na patelnie i dodajemy mięso (jeśli sos będzie za gęsty dodajemy wody). Resztę warzyw kroimy w kostkę i dorzucamy do mięsa. Bakłażany wydrążamy, tak aby została ok. 1,5 cm skórka. Zebrany miąższ kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnie. Po 15 minutach wrzenia farsz jest gotowy. Następnie wypełniamy nim wnętrze bakłażanów i pieczemy w 180 stopniach przed ok. 40 minut. Smacznego!