Czy kobieta ciężarna powinna ćwiczyć? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
20086
post-template-default,single,single-post,postid-20086,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Czy kobieta ciężarna powinna ćwiczyć?

Czy kobieta ciężarna powinna ćwiczyć?

Nie wiemy na ogół jak potraktować ciężarne kobiety uprawiające sport. Zgodnie z wytycznymi opublikowanymi w tym roku przez specjalistów z Instytutu Matki i Dziecka, umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży jest bardzo wskazana.

Dlaczego? Poprawia stan psychiczny matki, zapewnia prawidłowy przyrost masy ciała kobiety, wpływa na lepsze oceny noworodka w skali Apgar. No i oczywiście skraca okres trwania porodu. Bardzo ciekawe jest stwierdzenie, że ruch u kobiety w ciąży działa przeciwdepresyjne. Nie dość, że ruch obniża ryzyko depresji, to jeszcze przyczynia się do redukcji huśtawek nastroju u kobiet. Tak więc pamiętajmy – ciąża to nie choroba i jeśli tylko nie ma przeciwskazań, umarkowany codzienny wysiłek fizyczny (najlepiej na świeżym powietrzu) jest jak najbardziej wskazany.

autyzm chudnięcie depresja epigenom epigenetyka dieta dydpepsja foliany FTO genetyka genom gluten indywidualizacja jelita kwas foliowy mikroflora  MTHFR neurodegeneracyjne nowotwory nutrigenetyka  nutrigenomika odchudzanie  rak  SIBO sportowiec żywienie