Co biegacz powinien włączyć do swej codziennej diety? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
20090
post-template-default,single,single-post,postid-20090,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Co biegacz powinien włączyć do swej codziennej diety?

Co biegacz powinien włączyć do swej codziennej diety?

Podstawą są oczywiście węglowodany o niskim, średnim i wysokim ładunku glikemicznym, czyli o różnej „zawartości” glukozy, będącej głównym paliwem dla mięśni.

Nie należy także zapominać o białkach oraz innych składnikach żywności poprawiających budowę i funkcjonowanie mięśni. Biegacz codziennie powinien jeść:
1. Mięso z indyka (bardzo chude), bogate w aminkowas zwany leucyną. Leucyna to jeden z aminokwasów rozgałęzionych, które są paliwem dla mięśni w czasie wysiłku.
2. Jajka, gdyż zawierają komplet wszystkich aminokwasów potrzebnych do budowy mięśni.
3. Białka serwatkowe – źródło aminokwasów rozgałęzionych oraz najbardziej wartościowych białek. Jeśli biegasz maratony lub przygotowujesz się do nich, po biegu (treningu) białko serwatkowe jest dla Ciebie niezbędne. Oczywiście można używać czystej serwatki, ale ta jest bardzo trudna do zdobycia. Jeśli nie jesteś amatorem sięgaj po izolaty z białek serwatkowych i stosuj je po uprzednim rozpuszczeniu w wodzie lub mleku. Jeśli biegasz amatorsko, to pamiętaj o wypiciu po treningu wypiciu kefir lub podobnego mu produktu (najlepiej samodzielnie wykonać go z półtłustego mleka). Zamiast tego, możesz zjeść również biały ser twrogowy. Nie zapomnij dodać do tego garści suszonych owoców!

4. Tłuste ryby, które wspierają procesy anaboliczne, czyli odbudowę mięśni. Działają też przeciwzapalnie.
5. Warzywa zielone (np. szpinak) i czerwone (np. burak), gdyż zawierają azotany (szczególnie szpinak) i wpływają na syntezę tlenku azotu (burak), w ten sposób wspierając pracujące mięśnie. Na co trzeba uważać? Na często występującą nadwrażliwość na białka mleka (w szczególności na kazeinę). Jeśli w badaniu potwierdzi się taka nadwrażliwość, to należy przerzucić się na produkty białkowe z innych źródeł (uwaga na białka serwatkowe), warto również sprawdzić, czy nie wystepuje nietolerancja laktozy (cukier mleczny). Należy również uważać na kwas szczawiowy (wystepuje między innymi w szpinaku).