Bigos z jarmużu - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19038
post-template-default,single,single-post,postid-19038,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Bigos z jarmużu

Bigos z jarmużu

Dzisiaj przedstawiamy dla was przepis na alternatywę tradycyjnego bigosu. Bigos z jarmużu świetnie wkomponuje się w niedzielny obiad zarówno w formie wege jak i formie mięsnej. Nasza propozycja podania – pieczone ziemniaki i chorizo.

Składniki: 1 paczka jarmużu (200g), ¼ główki kapusty, 1 średnia cebula, 2 łyżki oliwy, 1 puszka krojonych pomidorów, sól i pieprz do smaku. Kiełbasa chorizo (opcjonalnie)

Sposób przygotowania: Na rozgrzaną patelnie wlewamy oliwę i podsmażamy pokrojoną cebulę i jarmuż, dusimy ok 5 minut. W wersji mięsnej dodajemy chorizo i dusimy jeszcze 5 minut. Następnie dodajemy puszkę pomidorów, przyprawy i porwany jarmuż (bez grubych łodyżek). Całość dusimy ok 20 minut. Bigos można również przygotować z samego jarmużu, bez dodatku kapusty. Smacznego!

autor wpisu dr Dominika Maciejewska