Biegunka w podróży - co jeść i jaki probioty wybrać? - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
17986
post-template-default,single,single-post,postid-17986,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Biegunka w podróży – co jeść i jaki probioty wybrać?

Biegunka w podróży – co jeść i jaki probioty wybrać?

Wakacje za pasem. Wakacje to podróże. A podróże to także zwiększone ryzyko biegunki. Co jeść i jakich probiotyków używać? Zapraszam do lektury.

Podczas biegunki panują określone zasady.

Po pierwsze trzeba zwracać uwagę na przebieg biegunki. Jeśli trwa długo, towarzyszy jej podwyższona temperatura czy krew w stolcu bezwzględnie trzeba udać się do lekarza.

Po drugie piejmy minimum 2-2.5 litra płynów. Jakich? Lekko osolona woda, płyny bogate w naturalne składniki zapierjące takie jak napar z jagód, napar z liści malin czy jeżyn, czarna gorzka herbata.

Po trzecie jemy biały ryż – najlepiej w formie kleiku, pszenne produkty takie jak czerstwe pieczywo czy kaszka manna

Gotowana marchew, pietruszka czy seler – gotujemy korzenie. Gotowane ziemniaki lub dynia

owoce: pieczone jabłko, banany

Czy podczas biegunki jeść produkty wysokobiałkowe?

Tak zazwyczaj dobrze tolerowane są jaja gotowane na twardo, chude mięso gotowane.

Czego nie jeść bo nasilą biegunkę ?

Przetworów mlecznych w tym jogurtów, kefirów i maślanki

Produktów słodkich: słodyczy, dżemów, miodu

Soków owocowych

PRODUKTÓW PEŁNOZIARNISTYCH!!!!

Jakie probiotyki ?

Biegunka występuje u 30–70% podróżnych. W 80–90% przyczyną biegunki podróżnych jest zakażenie bakteryjne (najczęściej Escherichia coli [ETEC]), wirusy są odpowiedzialne za 5–8% przypadków.

Jakie probiotyki możemy stosować?

zgodnie z wytycznymi Towarzystwa Gastrologicznego nie ma podstaw do stosowania probiotyków w zapobieganiu biegunce podróżnych ale ….. warto mieć pod ręką

Lactobacillus GG, lub S. boulardii lub Lactobacillus plantarum 299V.Ten ostatni szczep to mój faworyt który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł .

Życzę miłej podróży bez biegunki.

 

Szajewska H.: Probiotyki – aktualny stan wiedzy i zalecenia dla praktyki klinicznej. Med. Prakt., 2017; 7-8: 19–37

Wsparcie okołooperacyjne. Pordanik dla pacjentów i opiekunów  Nestle
Fot. Alexander S.@kreuzkoenig