Beglutenowa przekąska potreningowa - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
20030
post-template-default,single,single-post,postid-20030,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Beglutenowa przekąska potreningowa

Beglutenowa przekąska potreningowa

Naleśniki z mąki bezglutenowej

Składniki:
– mąka bezglutenowa (naleśnikowa) firmy Schär – 300 g;
– mąka kokosowa – 100 g;
– ziarna słonecznika, sezamu, dyni i siemienia lnianego – 2 łyżki stołowe;
– olej rzepakowy ekologiczny – 1 łyżka stołowa;
– jajka 4 szt.;
– ewentualnie szczypta soli;
– mrożone maliny – 300 g.

 

 

 

Obydwa rodzaje maki łączymy, dodajemy około 300 ml do ½ litra wody (konsystencja ma być półpłynna), ziarna, olej i jajka. Całość wyrabiamy mikserem aż do uzyskania jednolitej, lekko płynnej masy. Smażymy na patelni ceramicznej bez tłuszczu, po obydwu stronach. Maliny rozmrażamy w dowolny sposób, za wyjątkiem kuchenki mikrofalowej.Naleśniki podajemy kładąc na nierozmrożone maliny.

Jako źródło białka można wybrać:
•    jogurt kozi naturalny (120 ml);
•    izolat lub hydrolizat z białka serwatkowego;
•    izolat z białka wołowego (dla uczulonych na kazeinę).

Dla wegetarian:
•    jogurt kozi naturalny (120 ml);
•    izolat serwatkowy;
•    hydrolizat z jajka.

Dla wegan:
•    porcja tofu;
•    izolat sojowy;
•    jogurt sojowy;
•    mleko migdałowe.