Alkohol w sporcie. Zdecydowanie nie! - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19876
post-template-default,single,single-post,postid-19876,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

Alkohol w sporcie. Zdecydowanie nie!

Alkohol w sporcie. Zdecydowanie nie!

Oczywiście to prawda, że etanol w umiarkowanych ilościach jest kardioprotekcyjny a piwo, całkiem dobrze pomaga radzić sobie z zakwasami. Ale i tak, picie alkoholu  nie jest dobrym wyborem dla sportowca.

Etanol pity w ilości 0,5 g /na kg masy ciała przyczynia się do:

  1. zwiększenia  osmomolalności płynów przez co nasila diurezę i ryzyko odwodnienia
  2. pogarsza funkcjonowanie układu immunologicznego zwiększając ryzyko infekcji (i tym samym zmniejszając efektywność recoveru)
  3. wpływa na pogorszenie syntezy białka w okresie potreningowym
  4. zakłuca jakość i długość snu (krytycznie ważnego „składnika”  recoveru)
  5. pogarsza syntezę  glikogenu
  6. zmniejsza wydzielanie testosteronu w ten sposób przyczyniając się do zmniejszenia gęstości  kośćca
  7. pogarsza  zdolności poznawcze zmieniając czas reakcji  i zwiększając ryzyko kontuzji

Pomysł ze stony Sports Dietitians Australia warto poczytać

Sports Med. 2015 Oct;45(10):1387-400. doi: 10.1007/s40279-015-0358-z.

Sports Med. 2014 Jul;44(7):909-19. doi: 10.1007/s40279-014-0192-8.