5 powodów dla których sportowiec powinien jeść czerwone mięso - Dietetyk Szczecin - Dietetica - Move Your Genes
19914
post-template-default,single,single-post,postid-19914,single-format-standard,bridge-core-2.0.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,side_menu_slide_from_right,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17645

5 powodów dla których sportowiec powinien jeść czerwone mięso

5 powodów dla których sportowiec powinien jeść czerwone mięso

Mody w żywieniu sportowca są równie mocne jak w żywieniu „cywila”.

Jednak o ile w cywilu niejedzenie czerwonego mięsa może być dobrym wyborem, dla sportowca może mieć katastrofalne konsekwencje. Już sportowcy w antycznej Grecji wiedzieli, że pewne składniki w czerwonym mięsie były niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Co to są za składniki – czyli dlaczego sportowiec powinien jeść czerwone mięso?

 

1.     Zdrowy tłuszcz: zwykle dyskusja związana z czerwonym mięsem wiąże się z tym, że w czerwonym mięsie jest nasycony tłuszcz. Ale oprócz niego w czerwonym mięsie są też kwasy omega 3 Jeśli jesteś na diecie redukcyjnej sięgnij po chudy kawałek czerwonego mięsa. Co to znaczy chudego? To znaczy nie przerośniętego widocznym tłuszczem. Jak ognia unikaj przetworzonego przemysłowo, czerwonego mięsa. Przetworzone  jest rakotwórcze i szkodliwe.

2.     Mikroelementy: wołowina i baranina zawiera cynk i witaminę B12. Cynk jest niezbędny dla pracy mięśni i układu immunologicznego oraz ma istotną rolę w syntezie testosteronu. Witamina B12 – jest zawarta tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego. Jest niezbędna dla funkcjonowania całego organizmu a w szczególności układu immunologicznego.  Jeden mały stek wołowy zawiera całodzienną dawkę B12

3.     Sytość: czerwone mięso jest bardzo sycące i o wiele lepiej pozwala sobie poradzić z głodem niż białe chude mięso drobiowe

4.     Zawartość żelaza: czerwone mięso zawiera żelazo hemowe, które jest świetnie przyswajalne. O wiele lepiej niż niehemowe żelazo roślinne. Jedzenie 3 do 4 porcji czerwonego mięsa w tygodniu pomoże Ci utrzymać prawidłowe stężenie żelaza we krwi. Nie zapominaj o witaminie C – pomaga w absorbcji żelaza.

Materiały Australian Sport of Dietetic

autyzm chudnięcie depresja epigenom epigenetyka dieta dydpepsja foliany FTO genetyka genom gluten indywidualizacja jelita kwas foliowy mikroflora  MTHFR neurodegeneracyjne nowotwory nutrigenetyka  nutrigenomika odchudzanie  rak  SIBO sportowiec żywienie